niedziela, 3 listopada 2013

Poradnik dla nowych szamanów

Tak jak obiecałam, piszę poradnik o budowaniu dla nowych graczy Transformice :) Jeśli coś nie jasne, lub o czymś nie wspomniałam kontaktujcie się ze mną. (zablokowałam komentarze więc np. na tfm mnie złapcie)

Zasięg szamana i tworzenie przedmiotów.

Każdy szaman ma swoje pole gdzie może budować.Oznacza je niebieskie koło. Po za nim, nie ma możliwości zbudowania niczego - wyjątkiem jest duch oraz strzałka. 

Gdy szaman buduje jakiś przedmiot, podkreśla to taki pasek. 

Ekwipunek szamana.

To są podstawowe przedmioty, które znajdują się w Ekwipunku szamana. Wszystkie zostały opisane w tym poście: http://gramy-w-transformice.blogspot.com/2013/11/ekwipunek-szamana.html  (naciśnij) 


Kiedy klikniemy klawisze od 1-9, możemy pominąć opcję klikania na ikonkę. Po kolei licząc, możesz stworzyć przedmioty, np. liczba 11 odpowiada kuli :)

Przeźroczyste przedmioty.

Jak stworzymy jakiś przedmiot, myszki mogą na niego wskoczyć, a kula może je zwalić. Jednak aby myszki próbując stanąć na zbudowane przez nas rzeczy, spadały (np. deska) i nie mogły ich dotknąć należy zrobić je przeźroczyste. Ale jak? Naciskamy na daną rzecz, a potem spację! I na przeźroczysty balon, żadna myszka już nie wskoczy :)
Balony.

Balony unoszą myszki w górę, lub podtrzymują budowle w trybie trudnym. Może być z nimi także dużo zabawy! Żeby przymocować balon do myszki i chcąc żeby ona poleciała, naciskamy na balon następie C lub V na klawiaturze i pojawia się takie kółeczko pod balonem. Kierujemy te kółko na łapkę myszki i tworzymy balon - ona leci. Jeśli puścicie balon w powietrze bez celu i dużo myszek na ten balon wskoczy - balon pęknie! (automatycznie robi ducha - sp). 

Deski z czerwonym gwoździem.

 Czerwony gwóźdź może być tylko użyty na deskach. Aby stworzyć widzialną deskę klikamy B i tworzymy. Aby stworzyć niewidzialną deskę, po wybraniu przedmiotu, klikamy najpierw B, a później spację.(niewidzialna jest do usztywniania!) Gwoździa czerwonego, nie można przenosić na inne miejsce na desce jak inne gwoździe, żółty oraz niebieski.

Duch.

 Duch ( inaczej sp ). Pozwala myszkom skoczyć na większą odległość lub ogólnie wskoczyć.Jeśli chcesz im pomóc wskoczyć, wybierz lokalizację pod spód. Jeśli pomóc skoczyć na większy dystans, to obok.

Obracanie przedmiotów.

Przedmioty obraca się za pomocą klawiszy: Z i X lub kółko w myszce od komputera. To umożliwia szamanowi przechylić przedmiot o kilkanaście lub kilkadziesiąt stopni. 


Żółty i niebieski gwóźdź

Żółty gwóźdź służy do przeczepiania różnych przedmiotów, w takiej pozycji jak ustawimy. Jednak w tym przypadku potrzebujemy innego przedmiotu, na którym przyczepimy deskę. Aby stworzyć taki gwóźdź z przedmiotem klikamy C i wybieramy lokalizacje na danym przedmiocie. 

Niebieski gwóźdź, luźno przyczepia przedmioty, więc jeśli przyczepisz, np. deskę pod kątem 45 stopni bez żadnej podpórki , ona opadnie na ziemie lub będzie wisieć. Zasady tworzenia są podobne, co do żółtego gwoździa z wyjątkiem, tego, że klikamy V.

Kule armatnie.

 Bardzo często służą po to, aby pozbyć się myszek z planszy, używane są w różnych grach. Możemy jednak dzięki użyciu takich kul przeskakiwać, duże odległości. Trzeba ustawić w odpowiednio kulę, aby myszki mogły przeskoczyć większą odległość. Podobnie jak to na obrazku obok. Możecie zauważyć, że szaman odwraca się w stronę kuli. Ja nie umiejąc kiedyś samej siebie wystrzelać kulą, zawsze się zabijałam! ._. 





Przykładowa mapka, i jej rozwiązanie:


(Na początku mapy, szaman stoi tam gdzie ser.)

1.Naciskamy małą deskę, naciskamy b oraz spację.
2. Naciskamy na dłuższą deskę, i 2 razy klawisz C (żółty gwóźdź) tak aby gwóźdź znalazł się na końcu tej małej deski, którą zrobiliśmy w punkcie 1.
3. Przymocowujemy dużą deskę gwoźdźiem, do końca małej (budujemy deskę)
4. Mocujemy ją, bo może wystrzelić, bo mogą być lagi, czyli mała deska, B i spacja i budujemy ją na środku dużej deski.
5. Bierzemy dużą deskę, obracamy ją, 2x naciskamy żółty gwóźdź, aby było tak jak na obrazku, i budujemy.
6. Mocujemy to. (mała deska, B i spacja)
7. Jak macie, to dajcie dam dwie sprężynki (najpierw zbudujcie tą górną, potem dolną).
8. Na tej mapie, naciśnijcie na trampolinę, naciśnijcie C i przymocujcie daną trampę (trampolinę) do deski, którą zrobiliśmy w punkcie 2/3.

Mam nadzieję, że choć troszkę pomogłam. Przypominam o tym, że prowadzę lekcje budowania na Tfm!!!
Pozdrawiam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz