Zasięg szamana i tworzenie przedmiotów.
Każdy szaman ma swoje pole gdzie może budować.Oznacza je niebieskie koło. Po za nim, nie ma możliwości zbudowania niczego - wyjątkiem jest duch oraz strzałka.
Gdy szaman buduje jakiś przedmiot, podkreśla to taki pasek.
Ekwipunek szamana.
To są podstawowe przedmioty, które znajdują się w Ekwipunku szamana. Wszystkie zostały opisane w tym poście: http://gramy-w-transformice.blogspot.com/2013/11/ekwipunek-szamana.html (naciśnij)

Kiedy klikniemy klawisze od 1-9, możemy pominąć opcję klikania na ikonkę. Po kolei licząc, możesz stworzyć przedmioty, np. liczba 11 odpowiada kuli :)
Przeźroczyste przedmioty.
Jak stworzymy jakiś przedmiot, myszki mogą na niego wskoczyć, a kula może je zwalić. Jednak aby myszki próbując stanąć na zbudowane przez nas rzeczy, spadały (np. deska) i nie mogły ich dotknąć należy zrobić je przeźroczyste. Ale jak? Naciskamy na daną rzecz, a potem spację! I na przeźroczysty balon, żadna myszka już nie wskoczy :)
Balony.
Balony unoszą myszki w górę, lub podtrzymują budowle w trybie trudnym. Może być z nimi także dużo zabawy! Żeby przymocować balon do myszki i chcąc żeby ona poleciała, naciskamy na balon następie C lub V na klawiaturze i pojawia się takie kółeczko pod balonem. Kierujemy te kółko na łapkę myszki i tworzymy balon - ona leci. Jeśli puścicie balon w powietrze bez celu i dużo myszek na ten balon wskoczy - balon pęknie! (automatycznie robi ducha - sp).
Deski z czerwonym gwoździem.

Duch.

Obracanie przedmiotów.
Przedmioty obraca się za pomocą klawiszy: Z i X lub kółko w myszce od komputera. To umożliwia szamanowi przechylić przedmiot o kilkanaście lub kilkadziesiąt stopni.
Żółty i niebieski gwóźdź
Żółty gwóźdź służy do przeczepiania różnych przedmiotów, w takiej pozycji jak ustawimy. Jednak w tym przypadku potrzebujemy innego przedmiotu, na którym przyczepimy deskę. Aby stworzyć taki gwóźdź z przedmiotem klikamy C i wybieramy lokalizacje na danym przedmiocie. 

Niebieski gwóźdź, luźno przyczepia przedmioty, więc jeśli przyczepisz, np. deskę pod kątem 45 stopni bez żadnej podpórki , ona opadnie na ziemie lub będzie wisieć. Zasady tworzenia są podobne, co do żółtego gwoździa z wyjątkiem, tego, że klikamy V.
Kule armatnie.

Przykładowa mapka, i jej rozwiązanie:
(Na początku mapy, szaman stoi tam gdzie ser.)
1.Naciskamy małą deskę, naciskamy b oraz spację.
2. Naciskamy na dłuższą deskę, i 2 razy klawisz C (żółty gwóźdź) tak aby gwóźdź znalazł się na końcu tej małej deski, którą zrobiliśmy w punkcie 1.
3. Przymocowujemy dużą deskę gwoźdźiem, do końca małej (budujemy deskę)
4. Mocujemy ją, bo może wystrzelić, bo mogą być lagi, czyli mała deska, B i spacja i budujemy ją na środku dużej deski.
5. Bierzemy dużą deskę, obracamy ją, 2x naciskamy żółty gwóźdź, aby było tak jak na obrazku, i budujemy.
6. Mocujemy to. (mała deska, B i spacja)
7. Jak macie, to dajcie dam dwie sprężynki (najpierw zbudujcie tą górną, potem dolną).
8. Na tej mapie, naciśnijcie na trampolinę, naciśnijcie C i przymocujcie daną trampę (trampolinę) do deski, którą zrobiliśmy w punkcie 2/3.
Mam nadzieję, że choć troszkę pomogłam. Przypominam o tym, że prowadzę lekcje budowania na Tfm!!!
A no i przypominam także o: http://gramy-w-transformice.blogspot.com/2013/07/vanilla.html
Pozdrawiam! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz